ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ဝိဇၨာခန္းမ

http://res.cloudinary.com/dt75s4mix/image/upload/v1432283810/Prof.-Dr.-Aung-Tun-Thet_hq2sy1.jpg

တစ္ေန႔က ကြၽန္ေတာ္ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ေရာက္ခဲ့တယ္။ အမွန္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ျမတ္ႏိုးတယ္၊ အထင္ႀကီးတယ္၊ ေလးစားတယ္၊ သံေယာဇဥ္ထားတယ္။ သြားရတဲ့ အေၾကာင္းကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္လက ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံ ကင္ဘာရာၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ၾသစေၾတးလ် အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးပြဲရဲ႕ အဆက္ ကင္ဘာရာၿမိဳ႕မွာ (၁၂)ႀကိမ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လုပ္ဖုိ႔စီစဥ္ခဲ့ တာျဖစ္တယ္။ ေဟာေျပာပြဲမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို အဖြင့္မိန္႔ခြန္း ေျပာေပးဖုိ႔ ကမ္းလွမ္းတာ။ ကြၽန္ေတာ္သေဘာတူၿပီး ျပင္ဆင္ ခဲ့တယ္။ ကင္ဘာရာမွာ ေျပာတာနဲ႔မတူေအာင္ ႀကိဳးစားရျပန္ တယ္။

ဒီပြဲအေၾကာင္း ပရိသတ္ေတြသိေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ လူမႈေရးကြန္ရက္ကတစ္ဆင့္ ျဖန္႔ေဝေပးခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘြဲ႕လြန္ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ တက္ဖုိ႔လည္း တုိက္တြန္း ခဲ့တယ္။ နဂိုဖိတ္စာထဲမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သိပၸံခန္းမဆိုၿပီး ဖိတ္ထားတာမို႔ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း အခုလိုပဲ လက္ဆင့္ကမ္း ခဲ့တာ။ ပြဲက ၉ နာရီ စမွာမို႔ အိမ္ကေန အခ်ိန္မီေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့တယ္။ သိပၸံခန္းမေရာက္ေတာ့ ကားေတြလည္း မရွိ၊ လူေတြလည္း မေတြ႕ရ ေတာ့ စိတ္ပူသြားတာပဲ။ ဘယ္လိုျဖစ္ တာလဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္မိတယ္။ လံုၿခံဳေရးဝန္ထမ္းကိုေမးေတာ့ သိပၸံခန္းမမွာ ဘာမွမရွိဘူး။ ဝိဇၨာခန္းမမွာ ျဖစ္ႏုိင္မယ္လို႔ လမ္းညႊန္လိုက္တယ္။ ဒါနဲ႔ သိပၸံခန္းမရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွာရွိတဲ့ ဝိဇၨာခန္းမထဲကိုေရာက္မွ ေၾကာ္ျငာသင္ပုန္းေတြ၊ ပရိသတ္ေတြ ဧည့္ႀကိဳေတြ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ ၾသစေၾတးလ်တုန္းက ေတြ႕ခဲ့ ရတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသူေတြကလည္း လာႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္။ ခန္းမအဝမွာ ေစာင့္ေနရင္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးဌာနက ပါေမာကၡ ဌာနမွဴး ေဒါက္တာ ေခ်ာေခ်ာ စိန္နဲ႔ ဆံုတယ္။ က်င္းပမယ့္ အခမ္းအနားေနရာ ေျပာင္းရတဲ့ အေၾကာင္းကို ရွင္းျပတယ္။ အစက ဝိဇၨာခန္းမမွာ ျပဳျပင္မႈေတြ လုပ္ေနတာမို႔ ေဟာေျပာပြဲေနရာကို သိပၸံခန္းမကို လ်ာထား ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပဳျပင္မႈေတြ မေန႔ညက ၿပီးစီးသြားတာမို႔ သိပၸံခန္းမကေန ဝိဇၨာခန္းမကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳအရ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ေဟာေျပာ ပြဲေတြလုပ္ရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဝိဇၨာခန္းမမွာ လုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္က သုေတသန စာတမ္းေတြကို မၾကာခဏ ဒီခန္းမထဲမွာပဲ ဖတ္ၾကားခဲ့တာ။ အရင္ႏွစ္ကလည္း အိႏၵိယသံအမတ္ႀကီးနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ဂႏၵီႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဟာေျပာပြဲကို လုပ္ခဲ့တယ္။

ဒႆနိကေဗဒ ပါေမာကၡေဒၚ ၾကည္ၾကည္လွရဲ႕ ဖိတ္ၾကား ခ်က္ေၾကာင့္ ေဟာေျပာပြဲတစ္ႀကိမ္ လုပ္ခဲ့ေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ဝိဇၨာခန္းမကိုခ်စ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ခန္းမႀကီး ရဲ႕နံရံမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ လုပ္သြားတဲ့ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ ဓာတ္ပံုကိုၾကည့္ၿပီး ေလးစားရ တယ္။ ဂုဏ္ယူရတယ္။ ေက်နပ္ရတယ္။ ေက်းဇူးတင္ရတယ္။ ဒီဓာတ္ပံုေတြမွာပါတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အသိပညာအေမြအႏွစ္ သယံဇာတေတြ ျဖစ္တယ္။

တခ်ဳိ႕ဆရာႀကီးေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူး။ မၾကာေသးမီက ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာလွျမင့္။ အမွန္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးပညာရွင္ေတြအနက္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာလွျမင့္ဟာ အထင္ရွားဆံုး။ အေတာ္ဆံုး။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္တာဝန္က စြန္႔လႊတ္ၿပီး လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ နာမည္ႀကီးစီးပြားေရးတကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သူ။ ဆရာႀကီးဟာ ကုန္သြယ္မႈကို အထူးျပဳခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္သလို ¶ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို သုေတ သနလုပ္ခဲ့သူ တစ္ဦးအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့သူ။ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္ ကာလ ဆရာႀကီးျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာၿပီး ေနျပည္ေတာ္မွာ မိန္႔ခြန္းေျပာခဲ့တယ္။ က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕တဲ့ေနေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္၊ သူ႔ရဲ႕အေတြး၊ သူ႔ရဲ႕အယူအဆေတြကေတာ့ ရွင္သန္ တုန္း။ ဆရာႀကီးကို ငယ္ငယ္တုန္းက မမီလိုက္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အခုလိုေတြ႕ရေတာ့ ဝမ္းသာပီတိၾကည္ႏူးမိခဲ့တယ္။

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာထင္ေအာင္ဟာလည္း ပညာေရး အာဇာနည္တစ္ဦး။ သူ႔ရဲ႕စာအုပ္ေတြဟာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ သမုိင္းဓေလ့ထံုးစံေတြ ကို ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေဖာ္ျပမႈေတြဟာ ထူးျခားလွတယ္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ပံုျပင္ဆုိတဲ့စာအုပ္ဟာ ျမန္မာေတြ ဖတ္သင့္တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ ျဖစ္တယ္။ ထူးျခား တာက ဆရာႀကီးဟာ ဒီစာအုပ္ေတြကို အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ေရးသားခဲ့တယ္။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္တာဝန္ယူၿပီး ေဒါက္တာ ထင္ေအာင္ဟာ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံက နာမည္ႀကီးလွတဲ့ ေအာက္စဖို႔ဒ္ တကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ျပန္တယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ သမုိင္းကေတာ့ အလြန္ပဲ ထူးျခားလွ တယ္။ ၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္က တည္ေထာင္ခဲ့တယ္။ မတည္ ေထာင္မီ အဂၤလိပ္လက္ထက္ အိႏၵိယျပည္မွာရွိတဲ့ ကိုလ္ကတၱားတကၠသုိလ္ လက္ေအာက္အျဖစ္ စတင္ရပ္တည္ ခဲ့တာ။

သီးျခားတကၠသိုလ္ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာလိပ္ ႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ ယူနီဗာစတီေကာလိပ္နဲ႔ ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္ႏွစ္ခု ေပါင္းထားတာ ျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္ဒီအဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုရဲ႕ ဆက္စပ္မႈကို နားလည္ဖုိ႔လိုအပ္တယ္။ အမ်ားကေရာေနတယ္။ ေကာလိပ္၊ တကၠသုိလ္စနစ္ကို ၁၂ ရာစုက အဂၤလန္ႏိုင္ငံမွ စတင္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တယ္။ အစက သာသနာျပဳဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတြကစတာ။ ဒီဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္ေတြ သင္ၾကားခဲ့တယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဘုရင္မင္းျမတ္ေတြက၊ ကမကထျပဳၿပီး ေကာလိပ္ ေတြတည္ေထာင္ခဲ့တာ။ ေကာလိပ္ေတြ စုစည္းလိုက္ၿပီး တကၠသုိလ္လုိ႔ ေခၚေဝၚသတ္မွတ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ က နာမည္ႀကီး တကၠသိုလ္ေတြဟာ ေကာလိပ္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္း ထားတာ။
ေကာလိပ္တစ္ခုခ်င္းဟာ သီးျခား ရပ္တည္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေတြ၊ လုပ္ငန္းေတြ၊ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ အခမ္းအနားေတြကိုေတာ့ တကၠသိုလ္က တာဝန္ယူ က်င္းပခဲ့တယ္။ အခုလို ပီပီျပင္ျပင္ ရွိလွတဲ့ စနစ္ကို ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေတြလုပ္ၿပီး ဖ်က္ဆီးခဲ့တာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ပညာေရးစနစ္ကို ေျပာင္းခ်င္တဲ့စိတ္က ျပင္းျပတာေတြ႕ရတယ္။ ပညာေရးစနစ္ကို အေျခက်ေအာင္၊ ခုိင္ၿမဲေအာင္၊ မစဥ္းစားဘဲ ကိုယ္လိုခ်င္သလို ေျပာင္းခဲ့ၾကတယ္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့တဲ့ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ နီးနီး ထပ္ခါတလဲလဲလုပ္ခဲ့တာ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ လည္း ပညာေရးဦးတည္ခ်က္ထက္ ႏိုင္ငံေရးဦးတည္ခ်က္ကို ဦးစားေပးခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တုံ႔ျပန္ခဲ့တယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးခရီးကို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြစတင္ခဲ့ တာကို ေမ့ေလ်ာ့ေနသလိုပဲ။ တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။

အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားထဲက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဟာ ရွင္သန္ခဲ့တယ္။ တစ္ခ်ိန္က ေျခာက္ေသြ႕ ေနတဲ့ တကၠသိုလ္ပတ္ဝန္းက်င္ဟာ အခုေတာ့လန္းဆန္းေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ နဂိုအေနအထားေတာ့ မရွိေသးဘူး။ ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားကို ၾသစေၾတးလ် အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္က ပါေမာကၡတစ္ဦးက အခမ္းအနားမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ယူၿပီး ဖြင့္ပြဲ မိန္႔ခြန္းကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ မိုးေကာင္းက ေျပာၾကားခဲ့တယ္။ ဒုတိယေျပာၾကားတဲ့သူ ကေတာ့ ၾသစေၾတးလ်အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္က ပါေမာကၡ ဌာနမွဴးျဖစ္တယ္။

ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြား ေရးနဲ႔ လူမႈေရးအေျခအေနကို တင္ျပႏုိင္ခဲ့တယ္။ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္က တက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ သက္တမ္းဟာ တစ္ႏွစ္နီးပါး ရွိေတာ့မွာျဖစ္တယ္။ တစ္ႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြ၊ အခက္အခဲေတ၊ြ အတားအဆီးေတြကို သံုးသပ္ၿပီး တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ျမင္မႈရတဲ့ အရပ္သားအစိုးရကို ျပည္သူေတြက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးခဲ့တယ္။ ထားသင့္တာထက္ပိုၿပီး အားကိုးတႀကီး ရွိခဲ့ၾကတာ။ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေတြ ျမင့္မားမႈဟာ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္ အားမလိုအားမရ ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကို ဦးစားေပးေနတာဟာလည္း သဘာဝက်တယ္။ ျဖစ္သင့္ တယ္။

ဒီႀကိဳးပမ္းမႈနဲ႔ဒြန္တြဲၿပီး စီးပြားေရးတိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္အၿမဲ ေျပာေနၾကအတိုင္း ႏုိင္ငံေရးေဘာဂအျမင္နဲ႔ သံုးသပ္ရမွာသာျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ ခရီးဟာ ရွည္လ်ားလွတယ္။ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အေနအထားမရွိ ေသးဘဲ ငယ္ငယ္က စာရင္းကိုင္ပညာမွာ သင္ခဲ့ရသလို ''လုပ္ဆဲ အလုပ္''သာ ျဖစ္တယ္။ စိတ္ရွည္ဖုိ႔ လိုတယ္။ နားလည္ဖုိ႔ လိုတယ္။ သည္းခံဖုိ႔ လိုတယ္။ အေပးအယူရွိဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္သူေတြအားလံုး ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တတဲ့ ပန္းတိုင္ကေတာ့ ျပတ္သားမႈေတြရွိေနၿပီ ျဖစ္တယ္။ ဒီပန္းတိုင္ ကို ေရာက္ေအာင္ အားလံုးပါဝင္ၿပီး ႀကိဳးစားရမွာသာျဖစ္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္က ေပးထားတဲ့အခ်ိန္ တစ္ဝက္ေလာက္ကို တင္ျပမႈျပဳခဲ့ၿပီး က်န္တစ္ဝက္ကို အေမးအေျဖက႑ လုပ္ခဲ့ တယ္။ ဝမ္းသာစရာ ေကာင္းတာက ေမးခြန္းေတြေမးၾကတယ္။ လူငယ္ေတြ အမ်ားစုတက္ေရာက္ခဲ့ၾကတာမို႔ ေမးခြန္းတခ်ဳိ႕က ရဲရဲေတာက္ေမးခြန္းေတြ၊ တင္ျပခ်က္ကို အေျခခံတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ပါဝင္သလို အျခားသိခ်င္တာေတြကိုလည္း ေမးခဲ့ၾကတယ္။ တက္ေရာက္လာတဲ့ ပရိသတ္ေတြအနက္ ႏုိင္ငံျခား ပညာရွင္ အေျမာက္အျမား ပါဝင္ၾကတာမို႔ သူတို႔ကလည္း ေမးၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ႀကိဳးစားၿပီး ေျဖခဲ့တယ္။ အမွန္ေတာ့ ဝိဇၨာ ခန္းမရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ အခမ္းအနားအျပင္အဆင္မဟုတ္ ဘဲ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေဆြးေႏြးျငင္းခုံၿပီး အသိတရားတိုးျမင့္ေအာင္ လုပ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ငါမွန္တယ္။ မင္းမွားတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆ မဟုတ္ဘဲ ငါလည္းမသိ၊ မင္းလည္းမသိတာမို႔ တို႔ႏွစ္ေယာက္ ေပါင္းၿပီး အသိခ်င္း ဖလွယ္ၾကရေအာင္။ ဒီသေဘာပဲျဖစ္တယ္။ ပညာရွင္ဆိုတာ ဒါပဲျဖစ္တယ္။ မွတစ္ပါး တျခားမရွိ၊ ငါသိ ငါတတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရ ဟာ မတူညီတဲ့ အျမင္ေတြကိုဖလွယ္ၿပီး အသိတိုးေအာင္လုပ္ ျခင္းျဖစ္တယ္။ ဆရာလုပ္တဲ့သူဟာလည္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္း သားေတြကို သင္ၾကားပို႔ခ်ရင္း အသိတရား တိုးလာတာသာ ျဖစ္တယ္။ မသိတဲ့သူ မတတ္တဲ့လူကို ဆရာလုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ အသိတရားကို ပူးေပါင္းၿပီး ရွာေဖြတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ စာသင္တဲ့အခါတိုင္း ကိုယ့္ရဲ႕တပည့္ေတြကို အၿမဲ ေက်းဇူးတင္တယ္။ သူတို႔ကို သင္ၾကားခြင့္ရတာဟာ အင္မတန္မွ ထူးတဲ့ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ေလ့လာထားတာ၊ ကိုယ္သုေတသနျပဳထားတာေတြကို သူတို႔ကို မွ်ေဝႏုိင္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕အယူအဆနဲ႔ ဖလွယ္ႏုိင္မႈဟာ တန္ဖိုးႀကီးလွတဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္တယ္။

အခုလို ေမးခြန္းေတြေမး။ ကြၽန္ေတာ္က ေျဖၿပီး အခ်ိန္ျပည့္ ေတာ့ အခမ္းအနားကို ႐ုပ္သိမ္းခဲ့တယ္။ တက္ေရာက္လာ သူအခ်ဳိ႕က ကြၽန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္။ မီဒီယာေတြ ကလည္း ေမးခြန္းေတြ ေမးၾကတယ္။ ဧည့္သည္ေတြက အေပၚ ထပ္တက္ၿပီး ေန႔လယ္စာ စားေနၾကေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က ကိစၥေတြ႐ႈပ္ၿပီး ခန္းမထဲမွာ က်န္ခဲ့တယ္။ ေန႔လယ္စာ စားခြင့္ ျပဳဖုိ႔ ေတာင္းပန္ၿပီး အေပၚထပ္ တက္ခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံျခားပညာရွင္ ေတြ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က ေပါေမာကၡေတြ၊ သူတို႔ကို ႏႈတ္ဆက္ ျဖစ္တယ္။ ကုလသမဂၢ သတင္းဆက္သြယ္ေရး ဌာနမွဴး ဦးေအးဝင္းနဲ႔အတူ ေန႔လယ္စာစားခဲ့တယ္။ ေန႔လယ္စာစားၿပီး ျပဳလုပ္တ့ဲ စာတမ္းဖတ္ပြဲေတြကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မတက္ ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ စာတမ္းေခါင္းစဥ္ေတြက အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာေတြ၊ စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ယဥ္ေက်းမႈ ေခါင္းစဥ္အသီးသီး နဲ႔ ဖတ္ၾကားတဲ့သူေတြကလည္း ႏုိင္ငံျခားက ပညာရွင္ေတြ ပါဝင္သလို ျပည္တြင္းက လူေတြလည္း ပါဝင္ၾကတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ခပ္ေစာေစာ ကြၽန္ေတာ္ ဝိဇၨာခန္းမ ကို ေရာက္ခဲ့ျပန္တယ္။ စာတမ္းဖတ္ပြဲရဲ႕ ဒုတိယေန႔။ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ စာတမ္းဖတ္ပြဲမွာ မဟုတ္ဘဲ ၾသစေၾတးလ် အမ်ဳိးသား တကၠသိုလ္က ပါေမာကၡေတြကို ႏႈတ္ဆက္ဖုိ႔ သြားခဲ့တာ။ ကြၽန္ေတာ္ခန္းမေရာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္မွ မရွိေသးဘူး။ ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္အနီးမွာရွိတဲ့ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ဆီ ေလွ်ာက္ ခဲ့တယ္။ ဝိဇၨာခန္းမအတြက္ က်က္သေရရွိလွတဲ့ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမႀကီးကို ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္ရင္း လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ဝႏွစ္ေက်ာ္ကို သြားသတိရမိတယ္။ ဒီတုန္းက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ေက်ာင္းတက္တိုင္း အဓိပတိ လမ္းထိပ္မွာ ရပ္ထားတဲ့ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္က တစ္ဆင့္ ေလွ်ာက္ခဲ့တာကို မွတ္မိေနတယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ဟိုတုန္းက မရွိတာကို အခုဝမ္းနည္းစရာ ေတြ႕ေနရတယ္။ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အၾကား ၿခံစည္း႐ိုး မရွိဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားခြင့္ရတယ္။ အခုေတာ့ ၿခံစည္း ႐ိုး အခိုင္အမာေတြနဲ႔ ကာဆီးထားတာ။ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ မႈပဲ။ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရက အတားအဆီးမဟုတ္ဘဲ လြတ္လပ္မႈျဖစ္တယ္။ စည္းကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့ အခါမွာ လည္း သူမ်ားသတ္မွတ္တာမို႔ လိုက္နာရတဲ့အျဖစ္မ်ဳိး မဟုတ္ ဘဲ ကိုယ့္အသိ၊ ကုိယ့္ဆႏၵနဲ႔ ထိန္းသိမ္းမႈသာ ျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကနံရံ၊ ၿခံစည္း႐ိုးေတြကို တံတားေတြနဲ႔ အစားထုိး ေစခ်င္တယ္။ ေမတၱာေပါင္းကူးတံတား၊ နားလည္မႈတံတား၊ ေလးစားမႈေပးတဲ့တံတား ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ကာဆီးထားတဲ့ နံရံေတြ၊ ၿခံစည္း႐ိုးေတြကို ကြၽန္ေတာ့္ေဆာင္းပါးနဲ႔ ၿဖိဳဖ်က္ႏုိင္ပါ ေစလုိ႔သာ ဆုေတာင္းမိပါတယ္။

ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ (၂၇.၃.၂၀၁၇)

Powered by Bullraider.com